Το ελαιόλαδο είναι το καλύτερο λιπαρό συστατικό της διατροφής μεσογειακού τύπου γιατί έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ολεϊκό οξύ, μονοακόρεστο λιπαρό οξύ. Το ολεϊκό οξύ είναι σημαντικό γιατί μειώνει τα επίπεδα της << κακής >> χοληστερόλης (LDL), ενώ διατηρεί τα επίπεδα της << καλής χοληστερόλης >> (HDL) στο αίμα για μια καλή ισορροπία μεταξύ των δύο. Το ολεϊκό οξύ απορροφάται γρήγορα από το γαστρεντερικό σωλήνα και διεγείρει την παραγωγή χολής που είναι σημαντική στην πεπτική λειτουργία. Το ελαιόλαδο περιέχει ακόμα σημαντικά πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και φυσικούς αντιοξειδωτικούς παράγοντες συμπεριλαμβανομένης και της βιταμίνης Ε, συνεπώς είναι ωφέλιμο για άτομα κάθε ηλικίας.

ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο μπορούμε να το χρησιμοποιούμε ωμό σε σαλάτες, ζυμαρικά, ρύζι, σούπες, βραστό ή ψητό, στο ψάρι ή στο κρέας, πατάτες και λαχανικά. Μαγειρεμένο σε σάλτσες, κρέας στο φούρνο, πίτσες, λαχανικά αλλά ακόμα και σε γλυκίσματα ή μπισκότα. Σε μία ισορροπημένη διατροφή είναι σημαντικό να υπάρχει ποικιλία τροφίμων, καθώς επίσης και ποικιλία στις μεθόδους παρασκευής των τροφών. Το φαγητό έτσι γίνεται πιο ενδιαφέρον και νόστιμο και αυτός είναι ένας ακόμα λόγος για να δοκιμάσει κανείς στη διατροφή μεσογειακού τύπου.